2 Ocak 2011 Pazar

PORTAKALLI KEREVİZ YEMEĞİ (ZEYTİNYAĞLI PORTAKALLI KEREVİZ)

potakallı kereviz yemeği
Kerevizi pek sevmeyenlere çorba veya salata...
Kereviz severlere ise Portakallı kereviz yemeği hazırlanmalı..

Portakallı yemeklerin açılışını kerevize verdim,aslında uzun zamandır elimde tarifi olan portakallı tavuğu denemek istiyorum.En kısa zamanda deneyip tarifini paylaşmalı...

Portakallı Kerevize dönecek olursak,
Nette biraz araştırma yaptım.
Kerevizin saplarını da ekleyenler(baskın kokusu olduğu için kereviz sap yaprak kısmını kullanmıyorum)
Bezelye ilave edenler,
1 çay bardağı yağ ekleyenler(ben 2-3 yemek kaşığı yağ kullanırım genelde yemeklerimde)
portakal suyuna un ilave edenler....birçok farklı tarif var

Yemek zevkindeki Melda'nın jülyen havuçlu kereviz yemeğinden esinlendim

Kerevizi küp küp doğramak yerine biraz daha uzun tuttum.
Basit ve lezzetli bir tarif portakal kerevizin kendine has aromasını azaltıyor.
Bu tarifi Sevgili Yıldız'ın mandalina-portakal etkinliğine gönderiyor,kendisine kolaylıklar diliyorum

BENİM USÜL PORTAKALLI KEREVİZ YEMEĞİ
MALZEMELERİ:
-1 orta boy soğan
-1 büyük boy kereviz(yaklaşık 500 gr)
-2 portakalın suyu
-1 limonun suyu
-3 orta boy havuç
-2-3 yemek kaşığı zeytinyağı
-gerekirse 1-2 su bardağı ılık su
-Tuz
portakallı kereviz
HAZIRLANIŞI:
1-Kerevizin kabuklarını soyup doğruyoruz kararmasın diye limonun suyunu kerevizin olduğu kaba boşaltıp karıştırıyoruz
2-Havucu kazıyıp doğruyoruz.Soğanı küp küp doğruyoruz
3-Yaygın bir tencereye zeytin yağını döküp,soğanları ekliyoruz,kavuruyoruz
üzerine kereviz ve havucu ilave edip biraz daha kavuruyoruz,1 kesme şeker atıyoruz
4-Portakal suyunu ekleyip(yaklaşık 1 su bardağı oluyor)
önce harlı sonra kısık ateşte sebzeler yumuşayana kadar pişiriyoruz,tuzunu ilave ediyoruz.
Yemeğin tuzunu pişme işlemi tamamlanmadan 5-6 dakika önce ilave ediyorum
5-Suyunu çektiği halde sebzeler hala sert ise biraz ılık su ilave ediyoruz
(1.5 su bardağı kadar ekledim)
Pişen portakallı kerevizimizi arzuya göre ılık yada soğuk sunuyoruz
Afiyet olsun

15 yorum:

mintinin dünyası dedi ki...

selamlar arkadaşım.çok leziz görünüyor gerçekten..ellerin dert görmesin..senden bir kaç tarif denemek istiyorum kısmetse bakalım.çok beğendim.
sevgiler arkadaşım

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

iyi seneler dilekciğim
ellerine sağlık.. harika olmuş.

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Alevciğim inş. dener ve memnun kalırsın


Nunu sanad iyi seneler

Tatlı Mutfağım dedi ki...

dilekcim kereviz çok hoş görünüyor:) julye doğramak güzel fikir. sunum çok hoş olmuş. minik ellerin yemesi içinde ideal:)) bir dahakine bende bu şekilde deneyeceğim eline sağlık :)

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Beğenmene çok sevindim Beytiyecim,
bizimki pek sevmedi ama inş. seninki beğenir:)

mandalincikmazi dedi ki...

Günaydın arkadaşım,
daha önce yazdığın yorumunda geldi ancak ben pazar günleri evde olduğumdan dolayı gelen yorum ve maillere bakamıyorum hafta içi ancak iş yerinden internete girebiliyorum...
katılımını için çok teşekkür ederim canım
tarifin bu hafta içinde yayında olacak ellerine sağlık ...
Teşekkürler..............

büşra dedi ki...

tadı hiç güzel olmuyo

NURCAN dedi ki...

1 ADET LİMON VAR MALZEME LİSTESİN DE.ONU PORTAKAL SUYUNLA MI İLAVE EDECEĞİZ YEMEĞE...

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Nuray hnm,
''Kerevizin kabuklarını soyup doğruyoruz kararmasın diye limonun suyunu kerevizin olduğu kaba boşaltıp karıştırıyoruz''

Limonun suyunu sadece kerevizler kararmasın diye hullanıyoruz.

hülya dedi ki...

limon suyuyla beraber boşaltıyorum ben tencereye çok güzel oluyo.hülya eren.

Adsız dedi ki...

fatma:Evde o gün portakal olmayınca yerine iki turunç ve 5-6 tane mandalina kullandım. Çok güzel oldu.Daha önce unlu,bezelyeli yapmıştım ama bu tarif çok daha güzel. Çünkü;bezelye kerevizin kendine özgü kokusunu ve lezzetini kapatıyordu. Teşekkürler.

Adsız dedi ki...

ilk defa denicem inşallah oğlum sever hoş güzel gözüküyor ellerinize sağlık

yesilmutfaktanlezzetler.blogspot.com dedi ki...

Cok güzel görünüyor ellerinize saglik, cok begendim en kisa zamanda deneyecegim....Benim sayfama da beklerim....

selma dedi ki...

az önce yaptım çok lezzetlı oluyor ben 1 kılodan yaptım kereviz oldukça ssağlıklı ben severek yıyorum herkese bu yemeği tavsiye edrim portakallı ozellıkle...

Adsız dedi ki...

bende yaptım tarıfınıze gore cok guzel oldu hıımm ellerıme saglık :)